Fairbanks
19-24 september 2004

Zondag 19 september was een rustige dag. Beetje gewandeld in omgeving van Frog Pond B&B. Prachtige plek met veel berkenbomen.

Maandag 20 september moesten we vroeg op, want om half 7 werden we opgehaald door Arctic Turtle Tour en reden we richting Arctic Circle. Wij waren de enige toeristen die dag, dus we kregen extra aandacht:-) Tijdens de 300 kilometer waren er genoeg outhouses. Het was redelijk mooi weer, rond het vriespunt. Bij de Arctic Circle hebben we buiten gepicknickt met een lekkere gezonde lunch, die zij hadden verzorgd. Omdat we met zijn drieën waren, ging het allemaal wat sneller en werden we om half 6 afgezet op ons adresje.

Dinsdag 21 september hebben we het Noorderlicht gezien. Het was érg koud buiten, maar we konden het vanuit de tuin goed zien. Na een paar uur gingen ze 'dansen' en dat was echt heel gaaf. Ook veel sterren waren er te zien, heel indrukwekkend allemaal.
Later die dag hebben we onze huurauto opgehaald en een bezoekje gebracht aan het 'museum of the north' van de Universiteit in Fairbanks. Dat was wel interessant. Leuk winkeltje.
Nog even langs de Musk Ox Farm geweest die toevallig open was, zodat we naar binnen konden. Het was wel anders dan we dachten.

Woensdag 22 september gingen we naar North Pole. Een klein dorpje, met Santa Clause House, wat toch wel leuk is om even te zien en de kerstsfeer te proeven. Vandaar uit reden we door naar Chena Hot SpringS, waar we heerlijk buiten in de bron hebben gezeten. Daar even wat gegeten daar in het restaurant, prima. Op de heen en terug weg kwamen we met de auto bijna niemand tegen, ook dit was een hele mooie route om te rijden. Weer moose gezien op deze weg.

Donderdag 23 september hebben we even in de regen, door Alaskaland (nu Pioneerpark) gelopen. Er was niets open, maar wel even leuk om te zien.
Daarna naar Fairbanks, geen bijzondere stad. Het visitor center was lekker warm en gaf goede service. Fairbanks was op zich wel rolstoelvriendelijk.
Wat gewinkeld en aan het einde van de dag de rolstoel weer teruggebracht naar Frontier Medical.

Vrijdag 24 september bracht USAVE car rentals (waar we onze auto gehuurd hadden) ons naar het vliegveld. Hier mochten we een vroegere vlucht nemen. We werden daar wel erg door de controle gescreened. Zowel de tassen als wij werden grondig nagekeken.
Het was een hele indrukwekkende vlucht over al die bergen en het weer was zonnig, dus hebben we alles goed kunnen zien.
Uurtje later in Anchorage, de huurauto en rolstoel opgehaald en op weg naar Alaska Chalet B&B in Eagle River.

Intro

Dag 1-4

Dag 11-17